تیزر های تبلیغاتی چیست؟

تیزر های تبلیغاتی چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کسب و کار های تازه تاسیس یا قدیمی را مشغول کرده است که دقیقا تیزر های تبلیغاتی چه پیشرفت و دستاوردی را برای مشاغل به همراه دارد؟ از آنجایی که روش های نوین تبلیغات جای خود را به روش های سنتی داده بسیاری از کسب و کار ها و همچنین کارفرماها به دنبال بروزرسانی در زمینه تبلیغات می باشند تا با استفاده از آن بتوانند مشتریان و مخاطبان هدفمند بیشتری به سمت خود جذب نمایند.

تیزر های تبلیغاتی یکی از روش های نوین و بروز است که مطمئنا در صورت بارگذاری در مکان درست و همچنین با برنامه می توانید به آنچه که خواسته ی شما دست پیدا کنید، یعنی تنها ساخت تیزر تبلیغاتی ملاک نیست بلکه طراحی گرافیک، زمان و محل انتشار در رشد و پیشرفت مجموعه تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین با رعایت تمام فاکتور های لازم جهت پیشرفت و جذب مشتری باید رعایت شود تا فعالیت شما اثر بخش شود اما با توجه به موارد مبهم ذکر شده بالا قرار است در خصوص تیزر های تبلیغاتی صحبت کنیم که مطمئنا در ادامه به اطلاعات مفیدی در رابطه با تیزر های تبلیغاتی به دست خواهیم آورد، پیشنهاد می گردد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تیزر های تبلیغاتی با ما همراه باشید.

تیزر های تبلیغاتی چیست؟

منظور از تیزر های تبلیغاتی چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و مفید در خصوص تیزر های تبلیغاتی صحبت کنیم باید بدین گونه بگوییم که تیزر های تبلیغاتی یک نوع تبلیغ آگهی است که به صورت عکس، ایمیل و یا ویدیو به نمایش در می آید که معمولا کوتاه و خلاصه است که در واقع اطلاعات کاملی راجع به موضوع مطروحه در اختیار کاربر قرار نمی دهد چرا که قرار است حس کنجکاوی فرد را برانگیخته کند، این کار باعث می شود که پس از رونمایی یک محصول یا معرفی خدمات کاربر با شوق و اشتیاق بیشتری به تماشای ویدیو و یا عکس مربوطه بپردازد، البته همه چیز بستگی به تیزر تبلیغاتی منتشر شده دارد که تا چه میزان حس کنجکاوی فرد را برانگیخته کرده است، این موضوع بیشتر به سازنده و طراح آن مربوط است که به چه میزان بر روی کار خود سوار باشند و یا تجربه ی کافی در زمینه ی طراحی و ساخت تیزر های تبلیغاتی داشته باشند.

به طور کلی در این مقاله قرار است در خصوص کاربرد تیزر های تبلیغاتی و همچنین انواع آن سخن بگوییم تا با ذهن باز تری به سمت سفارش و طراحی آن قدم برداریم، اگر بخواهیم انواع تیزر را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم که عبارت است از:

  • تیزر های رئال انیمیشن.
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن.
  • تیزر تبلیغاتی رئال.

منظور از تیزر های تبلیغاتی چیست؟

منظور از تیزر رئال چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از تیزر رئال چیست؟ همه ی ما تلویزیون تماشا می کنیم و قاعدتا در میان برنامه های تلویزیونی تبلیغات متنوعی را مشاهده می کنیم که انسان با استفاده از تکنیک ها و یا اعلام یک محصول به تبلیغ یک برند خاصی می پردازد، به طور معمول دو یا چند نفر در کلیپ با هم به گفتگو می پرازند که در رابطه با یک برند توضیح می دهند که البته ساخت این نوع کلیپ ها برای تمام سنین مناسب بوده و به قشر خاصی از جامعه خلاصه نمی شود، این نوع تبلیغات معمولا به صورت داستانی دنبال می شود و فیلم برداری در یک محیط واقعی انجام می شود.

به عنوان مثال زمانی که در تلویزیون در مورد رب صحبت می شود و غذا بر روی سفره قرار می گیرد بیشترین تمرکز بر روی محصول و برند مورد نظر است.

منظور از تیزر انیمیشن چیست؟

این نوع تبلیغات بیشتر برای سنین پایین، نوجوانان و یا جوانان به کار می رود که به صورت معمول از شخصیت های انیمیشنی و غیر واقعی استفاده می شود که یک داستان غیر واقعی را به نمایش در می آورد، البته منظور از غیر واقعی انیمیشن بودن آن است که نظر مخاطب را به سمت خود جلب کند.

منظور از تیزر تبلیغاتی رئال چیست؟

همانطور که از نام آن پیدا است می توان حدس زد که این نوع تیزر به چه صورت است؟ ممکن است در برخی از تبلیغات تلویزیونی دیده باشید که انسان و انیمیشن با هم تلفیق شده و در حال معرفی یک برند خاص هستند که بیشتر برای خوراکی ها و یا سایر مواردی که به جوانان و نوجوانان مربوط است را به نمایش در می آورد.

 

منظور از تیزر رئال چیست؟

 

کاربرد تیزر چیست؟

تمام کسب و کار های فعال و موفق به دنبال دیده شدن بیشتر و شناخته شدن می باشند، حتی اگر بازدید و درآمد خوبی داشته باشند برای رشد و پیشرفت نیازمند تبلیغات گسترده تری برای ثبات خود دارند بنابراین یکی از کاربرد و اهداف تبلیغات و ساخت تیزر برندینگ و فروش بیشتر است که هر کسب و کاری این موضوع را می پسندد، اما اگر بخواهیم به صورت موردی کاربر تیزر را به شما معرفی کنیم می توانیم موارد زیر را به شما معرفی کنیم که عبارت است از:

  • کاربرد در کنفرانس ها و همچنین مطبوعات.
  • به کاربردن تیزر برای شرکت ها.
  • استفاده از هر یک از روش های موجود برای معرفی محصول و یا بهبود محصولات گذشته.
  • امکان پخش تبلیغات در میان برنامه های تلویزیونی.
  • ارائه تیزر به منظور به نمایش گذاشتن فیلم های تبلیغاتی در سینما.
  • جهت استفاده در جلسات کاری.

 

 

کاربرد تیزر چیست؟

 

ساخت تیزر باید چه مراحلی را بگذراند؟

به طور کلی برای ساخت یک تیزر باید مراحلی را طی کرد تا به یک نتیجه دلخواه و زیبا دست پیدا کرد که می توان به موارد زیر دست پیدا کرد که عبارتند از:

  • در وهله ی اول باید سناریو کلیپ طوری چیده شود که علاوه بر نمایش یک داستان کوتاه ابهام داشته باشد تا ذهن مخاطب را به سمت خود جذب کند، یعنی باید طوری برنامه ریزی داشته باشید که مخاطب احساس کند نیاز به مشاهده دوباره تیزر دارد تا از ابهام نجات پیدا کند که البته با استفاده این برنامه ریزی نام برند و محصول خود را به زبان انداخته اید و اگر به چنین مرحله ای رسیدید می توان به موفقیت شما در این مرحله دست پیدا کرد.
  • مشاوره جهت ایجاد هر یک از روش های تبلیغاتی: به طور معمول سه روش برای ایجاد تیزر وجود دارد که انتخاب هر کدام از محصولات بسته به مخاطبان شما متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال زمانی که قصد تبلیغ محصولی برای کودکان و یا نوجوان را دارید بهتر است که از تیزر انیمیشنی استفاده کنید و اگر مخاطب شما بزرگسال است پیشنهاد ما استفاده از تیزر رئال است چرا که مخاطب بیشتری را می توانید با استراتژی به دست بیاورید، پیشنهاد می گردد که از یک کارشناس یا متخصص حرفه ای در این زمینه استفاده کنید تا شما را جهت رسیدن به موفقیت و هدف نهایی راهنمایی نماید.
  • پس مشاوره و همچنین مشخص شدن نوع تبلیغات در این مرحله نوبت به ساخت و لانچ تیزر می پردازیم که در رسانه ها انجام می شود ،البته لازم به ذکر است که برای ساخت تیزر باید دستورالعمل های مربوطه را در تبلیغات رعایت نمایید به عنوان مثال برای تبلیغ برند خود برند های دیگر را زیر سوال نبرید و تبلیغ شما مطابق با رسانه ملی ساخته شود تا به مرحله ی تایید و انتشار دست یابید.

اگر قصد تبلیغ در تلویزیون را داشته باشید باید بودجه جهت تبلیغات شما بسیار زیاد باشد اما امروزه با توجه به توسعه اینستاگرام تبلیغات برند ها و کسب و کار های کوچک بیشتر به وسیله ی اینفلوئنسر ها انجام می شود که بسیاری از برند ها با استفاده از این روش مخاطبین هدفمند را به سمت خود جذب می کنند.

ساخت تیزر باید چه مراحلی را بگذراند؟

 

رعایت نکات طلایی برای ساخت تیزر

اگر قصد دارید تیزر بسازید بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید که عبارت است از:

  • به طور کلی برای ساخت یک تیزر یا هر تبلیغ دیگری نیازمند نبوغ و یا ایده های نو هستید تا نسبت به رقبا یا حتی تبلیغات خارجی متمایز باشید، بنابراین اصول اولیه ساخت تیزر تبعیت از قانون کپی برداری است که باید رعایت شود.
  • نیاز است که در هنگام ساخت تیزر ابهام داشته باشد بنابراین نسبت به این موضوع برنامه ویژه ای داشته باشید که مخاطب را سردرگم نکرده و به تا حد کمی مبهم باشد چرا که قرار است ذهن مخاطب شما درگیر تبلیغ شما شده و چندین بار به تماشای آن بپردازد.
  • سعی کنید تنها به جای معرفی محصول به مخاطب خود اهمیت دهید! یعنی باید حس همذات پنداری به مخاطب دست دهد که مطمئنا با استفاده از این کار می توانید تبلیغ تاثیرگذار و موفقی را خلق نمایید.
  • معمولا مجموعه هایی که به تازگی راه اندازی شده اند و یا به اصطلاح نوپا هستند توانایی و بودجه لازم جهت تبلیغات تلویزیونی و رسانه ملی را ندارند به همین دلیل شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغات و پخش تیزر است که می توان اینستاگرام را به عنوان یک شبکه اجتماعی پر مخاطب دانست که برای مجموعه های کوچک و نوپا بسیار مناسب هستند چرا که در صورت انتشار در مکان درست می توانند مخاطب های هدفمند خود را به راحتی به سمت خود جذب نمایند.
  • از اینفلوئنسر ها بهره ببرید که در شبکه های اجتماعی مانند بمب صدا می کنند و طرفداران خاص خود را دارند.
  • در برخی موارد بهتر است تیزر شما بر اساس یک معما طراحی شود.
  • زمان تیزر باید کوتاه و مفید باشد؛ یعنی در کوتاه ترین زمان بیشترین بهره را از تبلیغ ببرید.

 

 

مطالعه کسب و کار
در گام اول ابتدا محصولات و خدمات شما رو مورد بررسی قرار میدیم تا با اتکا به نقاط قوت آن برنامه ریزی درستی انجام دهیم.
 

تولید آگهی
گام بعدی تولید آگهی و محتوی مناسب برای محصولات و خدمات شماست تا بتونه شمارو بهتر به مشتریانتون معرفی کنه.

پایش نتایج
پس از اکران و پخش آگهی نتایج و بازخورد آگهی مورد بررسی قرار میگیره.
 
 
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]