دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این سوال امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است چرا که در گوشه و کنار و از دوستان یا شبکه های اجتماعی در خصوص دیجیتال مارکتینگ سوال می پرسند که شاید به دنبال پاسخی برای رسیدن به یک پاسخ قطعی برسند، در این مقاله سعی داریم به توضیحات تکمیلی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ دست پیدا کنیم و شما را به سمت بازاریابی دیجیتال سوق دهیم چرا که امروزه با توجه به پیشرفت و تکنولوژی بیشتر کسب و کار ها به سمت دیجیتال مارکتینگ سوق پیدا کردند که این موضوع طبیعی است چرا که بیشتر مشتریان و مخاطبان هدفمند شما در اینترنت خلاصه می شوند و این موضوع می تواند برای کسانی که به صورت حرفه ای در این عرصه فعالیت می کنند خوشایند باشد.

دیجیتال مارکتینگ یا به اصطلاح بازاریابی دیجیتال با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و همچنین استفاده کثیر مردم از تلفن های همراه باعث شده که کسب و کار ها از حالت سنتی خارج شده و به صورت مجازی فعالیت داشته باشند، از مهم ترین مزیت های این روش بازاریابی این است که مختص به کسب و کار خاص نمی شود و بسته به نوع شغل یکی از روش های رایج جوابگو خواهد بود، به عنوان مثال زمانی که یک فروشگاه مبل دارید نمی توانید این انتظار را داشته باشید که تمام روش های مارکتینگ در حوزه ی تخصصی شما جوابگو باشد مخصوصا زمانی که محصولات شما بسیار گران باشد! زمانی که محصولات شما مختص به یک قشر خاص از جامعه می شود مطمئنا نیازمند راه های متنوع جهت جذب مخاطبان هدفمند خود هستید که چیدمان استراتژی و همچنین نوع تبلیغات می تواند در جذب مخاطب هدفمند شما موثر باشد، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیجیتال مارکتینگ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در پیشرفت دارد؟

در متن های بالا به صورت عمومی در خصوص بازاریابی دیجیتال توضیح دادیم که تبلیغات و فعالیت ها بسته به کسب و کار باید متفاوت باشد یعنی نمی توان مخاطبان یک فروشگاه مبل را با بدلیجات یکی دانست چرا که هر کدام از آن ها مخاطبان مخصوص به خود را دارند بنابراین زمانی که قصد دارید وارد این حوزه شوید پیشنهاد می گردد که با مشاورین ما ارتباط بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

به طور کلی دیجیتال مارکتینگ نیازمند ابزار ها و استراتژی هایی است که باعث می شود مشتری یا مخاطب به سمت فروشگاه جذب شود؛ فرض کنید که شما یک فروشگاه موبایل بسیار بزرگ داشته باشید حال نقش یک کسی که به عنوان کارشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می کنیم که در روند خرید بسیار تاثیر گذار خواهد بود، بسیاری از افراد و مدیران سایت نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند همین موضوع باعث می شود که با انتشار و فعالیت بی ثمر نسبت به حوزه IT سرد شوند و تبلیغات گسترده ای که در مورد دیجیتال مارکتینگ را نادیده بگیرند اما ما با استفاده از مثال بسیار شفاف می توانیم این موضوع را به شما اثبات کنیم که یک کارشناس در حوزه مارکتینگ می تواند کمک بسیار زیادی به فروش مجموعه داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده بالا در خصوص فروشگاه موبایل روند پیشرفت یک فروشگاه را با استفاده از یک کارشناس در این حوزه به شما معرفی می کنیم که عبارت است از:

  • جستجو مخاطب در گوگل.
  • قیاس محصولات.
  • هدایت و ترغیب به سمت خرید محصول.
  • خدمات پس از فروش عالی و مشتری مداری.

دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در پیشرفت دارد؟

 

از استراتژی کارشناس دیجیتال مارکتینگ تا جستجو مخاطب در گوگل

شاید این موضوع برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید محصولی حتی به صورت حضوری از سایت های معتبر و همچنین پر بازده جهت استعلام قیمت و کارایی محصول استفاده می کنید! چرا که به راحتی می توانید به تمام نوشته های درون گوگل اعتماد کنید؛ آیا به این موضوع اندیشیده اید که کاربری که در حال انتشار یک مطلب در اینترنت است به عنوان یک کارشناس بازاریابی قصد دارد شما را به سمت مجموعه ی خود هدایت کند؟

به طور کلی مجموعه های زیادی در تلاش هستند که جایگاه صفحه اول را در سطح گوگل بگیرند اما مغز های متفکر زیادی در حال رقابت با یکدیگر به سر می برند که اگر در این زمینه خبره باشید می توانید جایگاه اصلی خود در دنیای مجازی را به دست بیاورید بنابراین برای رسیدن به یک جایگاه ایده آل در وهله ی اول نیازمند فرد یا مجموعه ی مجرب هستید تا تمام مراحل های ذکر شده را به نحو احسن انجام دهد.

بهتر است از موضوع اصلی خارج نشویم و در مورد نقش یک کارشناس با شما سخن بگوییم، به طور کلی شصت درصد افرادی که به اینترنت متصل هستند قبل از خرید در اینترنت در خصوص محصول درخواستی خود جستجو می کنند که می تواند بسته به نیاز کاربر متفاوت باشد، مثلا جستجو می تواند پرسش و کسب اطلاع در خصوص قیمت و یا تحقیق عمقی درباره محصول باشد، فرض کنید شما اطلاع مکفی در مورد تلفن های همراه ندارید مطمئنا زمانی که به دنبال خرید گوشی باشید در مورد محصول مورد نظر تحقیق می کنید که کلمه هایی مانند “لیست بهترین گوشی های جدید”  یا “موبایل زیر ۱۰ میلیون” را می توان به عنوان نمونه نام برد که قاعدتا کلمه های جستجو شده ممکن است متفاوت باشد، بنابراین زمانی که افراد به دنبال چنین مطالبی هستند اگر در صفحه اول گوگل باشید می توانید نظر خود را نسبت به خرید از فروشگاه خود جلب نمایید مخصوصا زمانی که قیمت شما مناسب تر از فروشگاه های دیگر باشد.

از استراتژی کارشناس دیجیتال مارکتینگ تا جستجو مخاطب در گوگل

قیاس محصولات

با بالا آوردن کلمات جستجو شده کاربر در صفحه اول و یا استفاده از تبلیغات اول گوگل می توانید مدل های پیشنهادی خود را مانند ویترین به نمایش در بیاورید که قاعدتا می تواند بر روی فروش محصولات شما تاثیر گذار باشد.

کارشناس در این بخش می تواند به شما در زمینه ی فروش بیشتر کمک کند چرا که با به دست آوردن اطلاعات در مورد ورود مشتری و یا عدم خرید می تواند کاربر را به سمت جذاب تر فروشگاه شما هدایت کند تا پس از گشت و گذار خرید خود را انجام دهند، بنابراین زمانی که از تک تک حرکت کاربران و واکنش آن ها اطلاع داشته باشید به راحتی می توانید کمبود ها و یا مشکلات خود را برطرف کنید و جز پر فروش ترین ها باشید، البته باید این نکته را یادآور شد که اطلاعات در دسترس کاربر باید برای کاربر تجربه رضایت بخشی را ایجاد نماید که با توضیحات کامل و همچنین مقایسه می توانید به این امر مهم دست پیدا کنید.

هدایت و ترغیب به سمت خرید محصول

ممکن است این موضوع برای شما پیش بیاید که شما تنها به عنوان یک تحقیق وارد یک فروشگاه اینترنتی شوید اما به علت جذابیت محصولات و یا توضیحات کامل همچنین مطالعه خدمات پس از فروش باعث می شود که شما به عنوان یکی از مشتریان ثابت آن فروشگاه تبدیل شوید، مطمئنا فاکتور های بسیار زیادی باعث شده که شما به عنوان یک خریدار ترغیب به خرید شوید، به عنوان مثال می توان به توضیحات کامل و مقایسه دقیق محصولات اشاره کرد که البته فاکتور های دیگری هم دخیل بوده که تخصصی می باشد.

هدایت و ترغیب به سمت خرید محصول

خدمات پس از فروش عالی و مشتری مداری

زمانی که به فروش محصولی فکر می کنید باید در زمینه ی خدمات پس از فروش برنامه ویژه ای داشته باشید چرا که مشتریان و مخاطبان شما پس از دریافت محصول باید رضایت کامل از خرید و کیفیت محصول داشته  باشد، فرقی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید همین که بتوانید نظر مخاطب را به سمت مجموعه ی خود هدایت کنید مطمئنا مشتری به صورت خودکار افراد های بیشتری را به سمت شما هدایت می کند و شما با مشتری مداری می توانید فروش خود را روز به روز افزایش دهید.

بنابراین در این چند مرحله ای که به شما توضیح دادیم می توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم نقش کارشناس در حوزه IT و بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به موفقیت در یک فروشگاه زیاد می باشد چرا که باید علاوه بر داشتن تخصص لازم در موارد ذکر شده در حوزه کاری خود نسبت به رقبا برتری داشته باشد، البته بسیاری از کارفرما ها ترجیح می دهند که یک مجموعه کسب و کار اینترنتی آن ها را در دست بگیرند.

اخذ مشاوره رایگان در خصوص بازاریابی دیجیتال

اخذ مشاوره رایگان در خصوص بازاریابی دیجیتال

موارد ذکر شده بالا در مورد بازاریابی دیجیتال تنها مسیر یک کارشناس نیست بلکه در میان مراحل بالا مراحل و ترفند های تخصصی نهفته شده که به ازای هر کدام از آن ها می توان مطلب جداگانه ای نیز تولید کرد بنابراین اگر در زمینه ی بازاریابی و کسب و کار اینترنتی سوالی دارید به راحتی می توانید با شماره تماس های ذکر شده در وب سایت تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.

امروزه کسب و کار های کوچک و بزرگ نیازمند راه اندازی وب سایت هستند تا خود را در سطح اینترنت به نمایش بگذرانند، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند که این به خودی خود نمایانگر فروش بالا و سود مناسب از فروش برای شما می باشد. 

برای مشاوره هدایت به صفحه تماس با ما